معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
حسنی : نقد خوب است. نقد سازنده و اطلاع رسانی شفاف موجب تقویت می شود اما اهل قلم و رسانه مسئولیت خطیر و مهمی دارند و چه خوب است که قبل از هر گونه درج مطلب یا تحلیل و ارائه آن به اذهان عمومی، واقعیت‌ها را نگریسته و ظرفیت ها و توانایی ها را هم ببینند .
کد خبر: ۸۸۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 16 August 2020

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : آنچه که در حوزه خدمات قضایی و امنیتی و انتظامی توسط دادگستری و اعضای محترم شورای تامین صورت می‌گیرد، اگر نگوییم در کشور بی نظیر است اما حتما کم نظیر است.
سیدعیسی حسنی افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد به مدد تلاش و زحمت قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان و تعامل مثال‌زدنی و همکاری برادرانه استاندار و معاونین ایشان و البته زحمت شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و سبز پوشان سپاه اسلام و نیروی مقتدر و زحمتکش انتظامی در سال های اخیر به یکی از امن‌ترین استان‌های کشور تبدیل شده است. 
این مقام قضایی گفت : آسیب های اجتماعی و معضلات مربوط به جغرافیای استان زمینه ساز بسیاری از جرائمی است که اگر تلاش مخلصانه و همکاری برادرانه این مجموعه نبود قطعاً و صد البته ما از استان های ناامن به شمار می آمدیم. 
حسنی ادامه داد : استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی مسیر و گذرگاه عبور مواد مخدر از شرق به غرب و کالای قاچاق از جنوب به سایر نقاط کشور است، همچنین وجود آسیب های اجتماعی مانند نبود صنعت موثر در استان، عدم وجود زیرساخت‌های حوزه کشاورزی و جهت دهی منابع آب جهت رونق اشتغال وابسته به آب (به دلیل عدم سرمایه گذاری در این حوزه علیرغم تامین بخش عظيمی از آب کشور در این استان) باعث بیکاری جوانان و روی آوردن به سمت جرائم خاصی شده است. 
وی افزود : بسیاری از این جرائم توأم با مهاجرت روز افزون از استانهای همجوار به ویژه خوزستان بوشهر و فارس در سنوات اخیر به مرکز استان و برخی شهرستان های مهم سبب تراکم جمعیتی و بروز مشکلات در حوزه مشاغل مبلمان شهری و بروز جرائم ناشی از حاشیه نشینی در مرکز استان وشهرستان ها گردیده و البته نقش جغرافیای سوق الجیشی استان که سبب کاهش آستانه تحمل ساکنین  می‌گردد باعث شده اند که بسیاری از محاسبات دستگاه‌های اجرایی  طی این سالها دچار چالش واقعی گردد و جرائمی را به وجود آورده که اگر نبود تلاش مخلصانه و شبانه روزی نیروهای مخلص قضایی سیاسی انتظامی و امنیتی اکنون وضع چنین نبود. 
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به توفیق الهی که در اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی نصیب استان گردید، آن را نتیجه تلاش شبانه‌روزی پرسنل دستگاه قضایی و حضور در صحنه آنها دوشادوش برادران خود در  شورای تامین و کمیته امنیتی آن شورا دانست. 
حسنی ضمن تاکید بر تأثیرپذیری استان از فرهنگها با آداب و رسوم مردم در استان های همجوار که برخی از آنها مانند تیراندازی های در مراسم عروسی و عزا که سبب بروز مشکلات در استان ما شده ، اشاره‌ای به برخی قلم هایی نمود که این روزها در فضای مجازی نادانسته یا بی اطلاع از واقعیات جامعه به ویژه در حوزه وظایف دادستان ها و  پیشگیری از وقوع جرم مبادرت به تحلیل‌ یا  انتشار اخبار غیر صحیح در سطح جامعه می کنند و با این اقداماتشان تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شورای تامین را زیر سوال می‌برند، به این افراد توصیه ای نمود. 
سکاندار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد : نقد خوب است. نقد سازنده و اطلاع رسانی شفاف موجب تقویت می شود اما اهل قلم و رسانه مسئولیت خطیر و مهمی دارند و چه خوب است که قبل از هر گونه درج مطلب یا تحلیل و ارائه آن به اذهان عمومی، واقعیت‌ها را نگریسته و ظرفیت ها و توانایی ها را هم ببینند .
سید عیسی حسنی با اشاره به اجرای حکم اعدام سه نفر از محاربین در سال گذشته  و یک فقره قصاص مربوط به پرونده سرقت طلافروشی در یاسوج در چند روز گذشته، به توفیقاتی که در سنوات اخیر در دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش و سارقین مسلح با همت و دستور مقامات عالیه دادگستری استان به ثمر رسیده اشاره کرد و گفت : تحلیلگران حوزه جرم شناسی قطعاً این اقدامات را با توجه به ظرفیت ظاهری و امکانات موجود استان شبیه به معجزه می دانند. چرا که طی چند سال اخیر باند های خشن و سابقه داری که دارای پرونده های خطرناک و متعدد در استان‌های دیگر کشور بوده و سال‌ها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و قضایی آن استان ها تحت تعقیب بوده ولی توفیقی برای دستگیری و مجازات آنها به دست نیامده بوده و نادانی کرده و برنامه ناامن کردن این استان را در سر می پروراندند مبادرت به چند فقر ماجراجویی در این استان کردند و با مقایسه نا صحیح  این استان با استان های دیگر، برای اولین بار در استان ما مرتکب قتل، سرقت مسلحانه و جرائم خشن شدند، در کمترین زمان ممکن شناسایی و با طراحی عملیات های پیچیده به مدد الهی و دعای خیر مردم و  اعضای همیشه بیدار محترم شورای تامین و نظارت لحظه به لحظه مقامات قضایی توام با صدور دستورات قوی دستگیر و در کمترین زمان ممکن پرونده های آن در دادسرا و شعب کیفری و دیوان عالی کشور تایید شد و نهایتا با اقتدار اجرا شد. 
حسنی با اشاره به رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتاری در سطح استان طی سه مرحله و در مدت زمان کمتر از ۸ ماه گفت : آیا این اقتدار نیست که دستگاه قضایی در کمتر از مدت ۸ ماه در چند نقطه از نقاط مهم استان که مورد تعدی و تجاوز افراد به رودخانه ها ، منابع ملی و محیط زیست صورت گرفته بود با برنامه ریزی حقوقی قضایی و  زیرساختی و همت شبانه روزی قضات در دادستانی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم اجرای طرح نموده و بسیاری از تعدی ها و تجاوزات را قلع و قمع و  نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و محدود کننده بهره برداری مردم از این انفال اقدام نمود، اگر این اقتدار نیست پس چیست؟ 
معاونت پیشگیری و وقوع جرم دادگستری استان در پایان با اشاره به تاکیدات فراوان و دغدغه رئیس کل دادگستری در خصوص امنیت مردم و اقدامات قوی دادستان مرکز استان در اجرای چند مرحله از طرح های ارتقا امنیت اجتماعی که با مشارکت نیروی مقتدر انتظامی استان برگزار می‌شود به رضایتمندی مردم از این اقدامات که تاکنون منتهی به توقیف حداقل ۱۵۰ خودرو و دستگیری برخی از متهمین و پلمپ بسیاری از باغ ها و کافه ها و قهوه خانه های متخلف و مجرم و برخورد قانونی و قضایی با افراد مخل نظم عمومی که در سطح شهر مبادرت به درگیری می نمایند شده از مردم استان خواست تا  دادگستری استان را در اجرای این طرح ها یاری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار